73% pracowników zdalnych nie otrzymało wskazówek, jak bezpiecznie pracować z domu
#1
Według opublikowanego niedawno raportu firmy Kaspersky trzy na cztery (73%) osoby pracujące z domu nie otrzymały jeszcze konkretnych wskazówek w zakresie cyberbezpieczeństwa ani nie przeszły szkolenia, które pozwoliłoby im zabezpieczyć się przed zagrożeniami. A zagrożenia wciąż istnieją, niezależnie od tego, jak trudno jest zdalnie kontrolować bezpieczeństwo technologii informacyjnej oraz danych firmowych. Świadczyć o tym może fakt, że jeden na czterech (27%) pracowników przyznał, że otrzymał wiadomości phishingowe związane z pandemią. Aby zapobiec takim zagrożeniom, organizacje powinny przeszkolić swój personel w zakresie cyberbezpieczeństwa.
[Obrazek: klp_praca_zdalna_small.jpg]
W związku z tym, że wiele osób zaczęło pracować z domu, ważne jest, aby pracodawcy umożliwili im wykonywanie pracy na dotychczasowym poziomie. Zapewnienie pracownikom bezpieczeństwa staje się trudnym zadaniem, gdyż umożliwienie im bezpiecznego dostępu do usług, które regularnie wykorzystywali, aby dobrze wykonać swoją pracę, wymaga wielu zasobów. Wprowadzenie skutecznych środków cyberbezpieczeństwa ma zatem ogromne znaczenie, ponieważ praca zdalna może nieść ze sobą dodatkowe ryzyko, takie jak np. większa liczba wiadomości spamowych czy ataków phishingowych, zhakowane sieci Wi-Fi czy wykorzystywanie przez pracowników usług i aplikacji, które nie zostały zaaprobowane przez firmę (tzw. shadow IT), takie jak programy do prowadzenia wideokonferencji, komunikatory internetowe czy usługi magazynowania plików.

Trudno jest funkcjonować na dotychczasowych zasadach, gdy wszystko wymaga tak diametralnej zmiany. Podczas gdy pracownicy próbują przyzwyczaić się do nowej rzeczywistości, zadaniem zespołów ds. IT oraz cyberbezpieczeństwa jest umożliwienie im bezpiecznej pracy z domu. Cyberincydenty mogą spowodować, że wyzwanie to stanie się jeszcze trudniejsze, dlatego należy zachować czujność i zadbać o to, aby praca zdalna była również bezpieczną pracą - powiedział Andriej Dankiewicz, starszy menedżer ds. marketingu produktów w firmie Kaspersky.

Porady bezpieczeństwa dla pracodawców
Eksperci z firmy Kaspersky zalecają następujące działania, dzięki którym firmy będą mogły umożliwić swoim pracownikom bezpieczną pracę zdalną:

* Dopilnuj, aby pracownicy wiedzieli, z kim powinni się skontaktować w razie problemu związanego z IT lub bezpieczeństwem. Zwróć szczególną uwagę na osoby, które muszą pracować na urządzeniach prywatnych - przekaż im specjalne zasady oraz zalecenia dot. bezpieczeństwa.
Zaplanuj szkolenie dla pracowników w zakresie podstaw bezpieczeństwa. Może być ono przeprowadzone online, lecz powinno obejmować niezbędne umiejętności, takie jak zarządzanie kontami i hasłami, bezpieczeństwo poczty e-mail, bezpieczeństwo punktów końcowych oraz surfowanie po internecie.
Stosuj środki bezpieczeństwa danych, aby chronić informacje i urządzenia firmowe, takie jak ochrona przy użyciu hasła, szyfrowanie urządzeń wykorzystywanych do pracy czy wykonywanie kopii zapasowej danych.
Pamiętaj o stosowaniu najnowszych uaktualnień dla urządzeń, oprogramowania, aplikacji oraz usług.
Zainstaluj sprawdzone oprogramowanie zabezpieczające, takie jak Kaspersky Endpoint Security Cloud, na wszystkich punktach końcowych, łącznie z urządzeniami przenośnymi. Warto zadbać również o to, aby do celów związanych z pracą wykorzystywane były jedynie dozwolone usługi online.

Pełny raport firmy Kaspersky wykorzystany w tej informacji prasowej jest dostępny na stronie

[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]

.


Źródło: Kaspersky Lab
Odpowiedz
#2
Niestety takie wydarzenia jak pandemia nie są do przewidzenia...w kontekście IT security również. To jak tzw. woda stuletnia w projektowaniu np. mostów, zapór czy dróg, ale w tej dziedzinie dane są znane od dziesięcioleci, więc i szacunki są bardziej realne. W przypadku pracy zdalnej i związanego z nią ryzyka mowa była raczej o niewielkim globalnie procencie pracowników...teraz niektóre firmy zmuszone były zorganizować tak prace dla niemal połowy swojej załogi i tu dał znać o sobie efekt skali - brak wiedzy i umiejętności, niewystarczające praktyki i infrastruktura w firmach. Na pewno dobrym efektem tego zamieszania jest to, że firmy otrzymały nauczkę, co mieć należy nadzieję, przełoży się na zwiększenie nakładów na infrastrukturę i szkolenia dla ludzi.
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
Odpowiedz
#3
Zastanawiam sie jak prostytucja radzi sobie w dobie kryzysu, myślę że panie mają o wiele większe problemy niż tylko choroba coronavirus jak i konsumenci... Grin
Warstwy ochrony

1)Ograniczenie/blokowanie dostępu do danych/aplikacji
2)Odizolowanie i tworzenie osobnych baz danych/aplikacji
3)Kopia zapasowa systemu/ważnych danych.
4)Wykrywanie i kasowanie wirusów/złośliwych aplikacji.
Odpowiedz
#4
Zadzwoń do pani i się umów. Za rozmowę tyle samo co za akcję. Znaczy się, kolega mi mówił.
Człowiek, któremu zazdroszczą najlepszych pomysłów na sygnatury...
Odpowiedz
#5
To sie nie opyla w takim razie... to prędzej sex kamerki jako bezpieczna praca zdalna bo chociaż sobie jeszcze pooglądam.
Warstwy ochrony

1)Ograniczenie/blokowanie dostępu do danych/aplikacji
2)Odizolowanie i tworzenie osobnych baz danych/aplikacji
3)Kopia zapasowa systemu/ważnych danych.
4)Wykrywanie i kasowanie wirusów/złośliwych aplikacji.
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości