30.01.2016, 16:46
Cześć,
Sytuacja jest taka: dostawca Internetu (światłowód) zainstalował w moim domu swój Router, ale odmawia jakiegokolwiek do niego dostępu. Oczywiście mam podane hasło Wi-Fi i je znam, ale nic ponadto.
Nie mogę ani zwiększyć ani zmniejszyć mocy sygnału Wi-Fi, ani ustawić sobie QoS, ani dosłownie zrobić niczego.
Dostawca kategorycznie odmawia udzielenia dostępu do ich sprzętu.
Jak rozwiązać taką sytuację? Czy mogę ich czymś postraszyć (prawo?), albo w jakiś sposób dostać się do Routera na lewo?
Aha, słyszałem, że oni w tych Routerach często sami zdalnie grzebią, ale nie wiem czy to prawda.
Czy nie powinienem mieć chociaż jakiegoś konta abonenckiego, z ograniczonymi uprawnieniami na router?
Czy jest możliwym rozwiązaniem wpięcie drugiego Routera przez zwykłą sieciówkę, i to na nim ustawienie sobie porządnego WiFi oraz QoS dla domowej sieci?
Sytuacja jest taka: dostawca Internetu (światłowód) zainstalował w moim domu swój Router, ale odmawia jakiegokolwiek do niego dostępu. Oczywiście mam podane hasło Wi-Fi i je znam, ale nic ponadto.
Nie mogę ani zwiększyć ani zmniejszyć mocy sygnału Wi-Fi, ani ustawić sobie QoS, ani dosłownie zrobić niczego.
Dostawca kategorycznie odmawia udzielenia dostępu do ich sprzętu.
Jak rozwiązać taką sytuację? Czy mogę ich czymś postraszyć (prawo?), albo w jakiś sposób dostać się do Routera na lewo?
Aha, słyszałem, że oni w tych Routerach często sami zdalnie grzebią, ale nie wiem czy to prawda.
Czy nie powinienem mieć chociaż jakiegoś konta abonenckiego, z ograniczonymi uprawnieniami na router?
Czy jest możliwym rozwiązaniem wpięcie drugiego Routera przez zwykłą sieciówkę, i to na nim ustawienie sobie porządnego WiFi oraz QoS dla domowej sieci?
Ci którzy rezygnują z Wolności w imię bezpieczeństwa, nie zasługują na żadne z nich. - Benjamin Franklin