Cytat:Strony internetowe hoteli posiadają luki, przez które wyciekają dane osobowe gości oraz informacje dotyczące rezerwacji. Jak wynika z badań opublikowanych przez Symantec, głównym beneficjentem niedoskonałości witryn są hakerzy, reklamodawcy oraz firmy analityczne. Sprawa dotyczy dwóch na trzy hotele.Źródło cytatu
Specjalistyczne badanie swym zasięgiem objęło 1500 witryn internetowych w 54 krajach. Analiza dotyczyła różnorodnych hoteli – od jedno- i dwugwiazdkowych po luksusowe obiekty. Cała kampania badawcza powstała w skutek gigantycznego wycieku danych z sieci hoteli Marriott International.
Jak wskazują specjaliści Symantec, naruszenia obejmują przede wszystkim dane osobowe (głównie imię i nazwisko), adresy e-mail, dane karty kredytowej oraz numery paszportów. Wszystkie te informacje mogą być wykorzystywane przez cyberprzestępców, którzy są coraz bardziej zainteresowani kradzieżą danych, zwłaszcza w odniesieniu do osób z sektora państwowego i biznesu.
„Choć nie jest tajemnicą, że reklamodawcy śledzą zwyczaje i preferencje przeglądania stron internetowych przez użytkowników, to w tym przypadku udostępniane informacje mogą im umożliwić uzyskanie bardziej szczegółowych danych” – wskazuje Candid Wueest, ekspert Symantec.
[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]
Pełny raport Symantec
[Aby zobaczyć linki, zarejestruj się tutaj]
Jakieś krótkie podsumowanie?...nie ufać stronom, stosować blokery elementów śledzących, nie korzystać z dostępnego tam (w hotelach wifi) chyba, że mamy dostęp do zaufanej usługi VPN.
"Bezpieczeństwo jest podróżą, a nie celem samym w sobie - to nie jest problem, który można rozwiązać raz na zawsze"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"
"Zaufanie nie stanowi kontroli, a nadzieja nie jest strategią"